ARTYKUŁ

Wiosenne pasty

Wf i edukacja zdrowotna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Małgorzata Talaga-Duma

Analizując nawyki żywieniowe dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, można zauważyć, że niestety niechętnie sięgają po pasty kanapkowe. Przyczyn takiej sytuacji jest kilka, a naczelną z nich jest brak nawyków zdrowego żywienia.

Czytaj dalej

Do pobrania

Mimo wszystko, mając na względzie wysoką wartość odżywczą oraz ilość składników, z których możemy taką pastę przygotować, warto zachęcić dzieci do samodzielnego jej przygotowania. Pozwoli nam to wprowadzić do dziecięcego menu zdrowe, pełnowartościowe składniki takie jak: warzywa strączkowe, ryby, jajka, sery żółte, twarożki, zioła oraz cenne dodatki takie jak pestki dyni, słonecznika, siemię lniane i wiele innych.

 

Scenariusz lekcji „Wiosna na talerzu”

 

Środki dydaktyczne:

  •  zdjęcia przedstawiające pory roku
  •  ilustracje wiosennych warzyw, owoców (można wykorzystać zdjęcia z gazetek sklepowych) np. rzodkiewka, szczypiorek, sałata, botwinka, pomidor, gruszki, jabłka
  •  kiełki – dostępne w sklepach ze zdrową żywnością lub w większych sklepach spożywczych
  •  opowiadanie J. Wasilewskiej Tajemnica małego nasionka
  •  dwa większe pojemniki/ miski z nasionami (groch i fasola)
  •  koszyk/pudełko
  •  koc do przykrycia koszyka
  •  owoce/warzywa w kolorze cze...