ARTYKUŁ

Winter actions

Język obcy
2-3-latki
Klasa I
Klasa II
4-5-latki
Klasa III
6-latki

W zeszłym roku prym na moich zajęciach wiodły action cards. Koncept bardzo prosty, uniwersalny i dobrze znany nauczycielom zza oceanu. Warto przyjrzeć się mu bliżej, a zatem mam dla was, drodzy czytelnicy, kilka słów o tym, czym właściwie są action cards, jak je przygotować i jak wykorzystać na zajęciach z młodszymi i starszymi uczniami. Przygotowałam również zestaw zimowych kart ruchowych.

Czytaj dalej

Do pobrania

W pracy z młodszymi uczniami warto pomyśleć o połączeniu zadań z odpowiednimi obrazkami, które ułatwią na początku zrozumienie, a potem rozpoznawanie bez pomocy nauczyciela, o jakie czynności chodzi: Takie karty łatwo dopasować do tematyki, którą omawiamy, łącząc różne zadania ruchowe z przerabianym słownictwem. Mogą być dopasowane również do znanych dzieciom ruchowych piosenek czy odnosić się do najpopularniejszych, a zarazem uniwersalnych tematów, jak np. codzienne czynności (na kartach można umieścić zadania typu „Wash your hands”, „Comb your hair” itp.) czy zwierzęta (np. „Wag your tail like a dog”, „Stomp like an elephant”, „Jump like a kangaroo” itp.).

Jak bawić się z wykorzystaniem kart?

  1. Przygotowujemy zestaw kart – najlepiej, by było ich od kilku do kilkunastu, w zależności od liczebności grupy, z którą prowadzimy zajęcia. Nauczyciel rozkłada karty na stole/podłodze tak, by nie było widać co się na nich znajduje. Prosi uczniów po kolei lub, w dużej grupie, wybranych uczestników zabawy o odsłanianie kart. Nauczyciel pomaga...