ARTYKUŁ

Jak powstają lody?

Edukacja przyrodnicza
6-latki
Marta Ratajczak

Lody to ulubiony przysmak zarówno dzieci, jak i dorosłych. Chętnie zajadamy się nimi szczególnie latem, ale i zimą nie brakuje zwolenników tego deseru. Niewielu przedszkolaków jednak wie, jak powstają lody, stąd też pomysł, aby przybliżyć im proces produkcyjny tego przysmaku. Podczas zajęć dzieci nie tylko dowiedzą się, jak powstają lody, ale jeśli mamy taką możliwość, to zachęcam do wspólnego przygotowania tego deseru. Radość dzieci gwarantowana. Ponadto w scenariuszu znajdziecie zabawy matematyczne, a także pomysł na pracę plastyczną z wykorzystaniem rosnących farb.

Czytaj dalej

Do pobrania

Grupa wiekowa: 6-latki

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • Poszerza wiedzę na temat produkcji lodów;
  • Dodaje i odejmuje w zakresie do 10;
  • Porównuje liczebność zbiorów i wstawia znak < > =
  • Porusza się zgodnie ze wskazówkami – zakodowaną trasą;
  • Koduje trasę za pomocą strzałek;
  • Bierze udział w przygotowaniu lodowego deseru;
  • Wykonuje pracę plastyczną z użyciem rosnących farb;
  • Zwraca uwagę na dokładność i staranność wykonywanej pracy.

Formy: grupowa, indywidualna

Pomoce: sprzęt multimedialny, film dydaktyczny, wiersz pt. „Lody” P. Wyrębkiewicz-Łuby, koła origami, sylwety pucharków lub rożków, znaki < > =, karty pracy, ołówek, 2–3 opakowania mrożonych truskawek, 600–700 gram jogurtu, sok z połowy cytryny, 4–5 łyżek cukru pudru, pojemniczki do lodów (takie jak w filmiku lub można wykorzystać małe pudełeczka po jogurtach typu Danonki, drewniane patyczki/ szpatułki...