ARTYKUŁ

Czarujemy biały puch – eksperymenty ze śniegiem

Edukacja przyrodnicza
6-latki
Marta Ratajczak

Zima niewątpliwie kojarzy się ze śniegiem oraz lodem. Dzieci uwielbiają zabawy białym puchem, chętnie wykorzystują go także do doświadczeń i eksperymentów. Niestety, w ostatnich latach w wielu miejscach w Polsce notuje się coraz mniejsze opady śniegu, a niektóre przedszkolaki znają go tylko ze zdjęć. Dlatego warto w okresie zimowym wyczarować z dziećmi masę, która przypomina śnieg konsystencją, kolorem, temperaturą. Przepis na jej wykonanie, a także na inne aktywności ze śniegiem w roli głównej znajdziecie w tym artykule. Radość dzieci gwarantowana!

Czytaj dalej

Do pobrania

Grupa wiekowa: 6-latki

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • Wie, jak powstaje śnieg;
  • Wyciąga wnioski z przeprowadzonych obserwacji;
  • Poprawnie formuje związki przyczynowo- skutkowe;
  • Wypowiada się całymi zdaniami;
  • Podaje swoje skojarzenia określające śnieg;
  • Rozwija logiczne myślenie;
  • Rozwija motorykę małą;
  • Potrafi pracować w grupie.

Formy: zbiorowa, grupowa, indywidualna

Pomoce: komputer/ sprzęt multimedialny, miski, śnieg, plansze z układanką sudoku, ilustracje do sudoku, miski, mąka ziemniaczana, olej, łyżka – dla każdego dziecka lub miska, biała pianka do golenia, 7 opakowań sody oczyszczonej – dla każdego dziecka; opcjonalnie: mapa/ globus, zdjęcia Grenlandii, Arktyki, Antarktydy

 

Przebieg:

 

  1. Jak powstaje śnieg?

Pomoce: komputer/ sprzęt multimedialny, filmik dydaktyczny dostępny na YouTube