ARTYKUŁ

Germs, go away!

Język obcy
Klasa I
4-5-latki
6-latki
Ewa Wodzicka-Dondziłło

Ileż radości i wrażeń, które mocno zapadają w dziecięcą pamięć razem z angielskim słownictwem, dają nam „brudzące” zabawy. Proponuję pójść dalej i wykorzystać tę dziecięcą fascynację do walki z zarazkami! Podczas zajęć dzieci będą miały okazję obronić małą dziewczynkę przed nieproszonymi gośćmi powodującymi choroby. Oprócz zabawy na dzieci czeka sporo aktywności, dzięki którym mogą polubić higienę – może równie mocno jak brudzenie się?

Czytaj dalej

Do pobrania

METODY PRACY:

 

  • metoda naturalna,

  • metoda audiolingwalna,

  • metoda audiowizualna,

  • gry i zabawy językowe,

  • metoda TPR,

  • metoda komunikacyjna,

  • podejście polisensoryczne.

 

CELE OPERACYJNE:

 

Dzieci:

  • poznają/przypominają sobie i utrwalają nazwy części ciała,

  • poznają słownictwo związane z częściami ciała i higieną osobistą,

  • osłuchują się z wybranymi zwrotami i wyrażeniami oraz utrwalają je,

  • rozwijają sprawność rozumienia ze słuchu oraz komunikacyjną,

  • poznają rymowankę Germs, Germs, Go Away!,

  • rozwijają koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową,

  • obserwują doświadczenie i poszerzają wiedzę na temat korzyści związanych z utrzymywaniem higieny osobistej.