ARTYKUŁ

Odczarować programowanie Cz. V Kanapkorobot

Edukacja informatyczna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Mira Chlebicka

Czytaj dalej

Przygotuj: 

  •  chleb, masło, dżem;
  •  talerz, nóż;
  •  chusteczki higieniczne;
  •  kartki i ołówki dla uczniów.

Wprowadź uczniów do zajęć rozmową na temat pojęcia „algorytm”. Podziel klasę na kilkuosobowe grupy i powiedz, że ich zadaniem będzie napisać algorytm przyrządzenia kanapki z dżemem. Przypomnij o sposobie komunikacji z robotem. On nie wie, jak się robi kanapki, więc jeśli dostanie komendę „posmaruj chleb dżemem”, to nie otwierając ani jednego, ani drugiego opakowania, zacznie nimi o siebie pocierać. Przed wysłuchaniem komend przypomnij uczniom, że to pierwsza lekcja z programowania „robota” i nie powinni się przejmować, jeśli coś źle napisali. Jednocześnie zwróć uwagę, że ważna jest cisza, ale jak będzie śmiesznie, to można się śmiać ;) Dla dodania efektu możesz wyjść z sali i wejść krokiem robota, powtarzając ich komendy w dziwny sposób. Czas na pierwszą grupę! Pamiętaj, aby słuchając komend, wykonywać dokładnie to, co słyszysz. Kilka podstawowych komend: