ARTYKUŁ

Odczarować programowanie Cz. III Zabawa – Pixel Art

Edukacja informatyczna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Mira Chlebicka

Czytaj dalej

Przygotuj:

  •  kartki w kratkę, 
  •  kilka różnych kodów strzałkowych.

To metoda rysowania za pomocą kodu strzałkowego. Uczniowie przykładają ołówek na skrzyżowaniu kratek i rysują zgodnie z instrukcją (prawa, lewa, góra, dół). Najpierw podyktuj głośno wszystkim jeden kod. Nie zdradzaj wcześniej, co będzie na rysunku – daj uczniom nacieszyć się zgadywaniem. Po narysowaniu mogą pokolorować prace.

Możesz zaproponować uczniom podzielenie się na pary – wówczas jedna osoba dyktuje kod, a druga tworzy rysunek. Przygotuj zadania na kilku poziomach trudności, nie wszystkim musi się spodobać tworzenie takich prac, ale mogą się znaleźć ambitni, którzy stworzą prawdziwe arcydzieła. Jeśli masz uczniów, którym wciąż mylą się strony prawa i lewa, możesz napisać im litery P i L na dłoniach.

Przykładowe kody: