ARTYKUŁ

Dzień Pustej Klasy Cz. V W jaki sposób woda rzeźbi brzegi morza?

Edukacja przyrodnicza
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Joanna Winiecka-Nowak

Czytaj dalej

Dla kogo: klasy 0–3

Czas realizacji: 30 minut

Formy i metody pracy:

  •  pogadanka, pokaz, doświadczenie

Środki dydaktyczne:

  •  zdjęcia klifu na wyspie Wolin oraz wydm w Słowińskim Parku Narodowym,
  •  kuweta lub plastikowa głęboka taca,
  •  sypki, drobny piasek,
  •  plastelina,
  •  gruba tektura,
  •  słomki,
  •  mapa Polski

Przebieg zajęć

1. Nauczyciel prezentuje zdjęcie wydm nadmorskich i klifu. Pokazuje na mapie, w którym miejscu zostały zrobione zdjęcia.

2. Nauczyciel wsypuje do kuwety piasek i rozdaje dzieciom słomki. Dzieci kolejno dmuchają przez słomkę i starają się przesuwać piasek, tak by utworzyły się „wydmy”.

3. Razem budują w kuwecie brzeg morza. Każdy uczeń lepi z plasteliny kulkę wielkości kasztana i przykleja ją do dna naczynia (kulki nie powinny się stykać, powinny być zgrupowane tylko w połowie kuwety – druga połowa pozostaje pusta). Nauczyciel u...