ARTYKUŁ

Agenci specjalni – brystol i mazaki Cz. II Formy tematyczne

Edukacja plastyczna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
Katarzyna Jargan

Prawdopodobnie każda nauczanka ma w swoich zbiorach mnóstwo „przydasiów”. Czasami jednak zapomnimy jednego najważniejszego, rzecz jasna, elementu albo po prostu nasi uczniowie przejrzą nasz pomysł na zajęcia. Wtedy warto z rogu sali wyciągnąć zapomniany brystol i mazaki z szuflady, by szybko zorganizować coś nowego.

Poniżej znajdziecie kilka form bazujących na arkuszu kartonu oraz mazakach. Są to formy nie tylko utrwalające materiał, ale też integracyjne – w sam raz na początek roku. Do niektórych z nich warto wyszperać dodatkowe rekwizyty.

Czytaj dalej

1. „Pogłaszcz robala!” [10 min]

Adresaci: uczniowie klas 1–3

Cel: uczeń mnoży i dzieli w pamięci w zakresie tabliczki mnożenia

Przed zajęciami nauczyciel nanosi na arkusz wyniki tabliczki mnożenia, rozrzucone po całej jego powierzchni. Uczniowie siadają w kole, a na jego środku kładziemy arkusz z wynikami. Nauczyciel jako mistrz gry podaje kolejne działania, a zadaniem dzieci jest jak najszybsze dotknięcie palcem odpowiedniego „robala”. Koniecznie należy podać głośno wynik działania w ramach kontroli błędu. Gra powinna mieć dość szybkie tempo.

2. Krzyżówka „Zrób to sam!” [15 min] 

Adresaci: uczniowie klas 1–3

Cel: uczeń potrafi zapisywać z pamięci i ze słuchu pojedyncze wyrazy, przestrzega poprawności ortograficznej

Dodatkowe rekwizyty: kolorowe samoprzylepne karteczki lub małe karteczki i klej