ARTYKUŁ

Zimowe eksperymenty - poznajemy lód i śnieg

Edukacja przyrodnicza
Klasa I
Joanna Winiecka-Nowak

Czytaj dalej

Scenariusz zajęć

Grupa docelowa: 1 klasa

Czas trwania: 90–120 minut

Formy i metody pracy: pogadanka, doświadczenie, pokaz, zabawa ruchowa

Środki dydaktyczne:

  •  duży słoik,
  •  osiem mniejszych słoików z zaznaczoną w połowie kreską,
  •  osiem łyżek,
  •  termos z bardzo ciepłą wodą,
  •  sól kuchenna,
  •  karty pracy,
  •  ołówki;
  •  opcjonalnie – kostki lodu, lupy, czarne kartki z bloku technicznego, karton do przenoszenia słoików.

Miejsce: sala lekcyjna, podwórko szkolne w mroźny dzień.

Przebieg

  •  Nauczyciel prowadzi dzieci na podwórze szkolne i pyta, co się dzieje z wodą, kiedy jest bardzo zimno. Dzieci szukają zamarzniętej wody. Podają też inne przykłady, np. lód na jeziorze, kra na rzece, lody do jedzenia.
  •  Porównują wygląd śniegu w zaspie oraz lodu (znaleziony na podwórku lub wcześniej przygotowany)...