ARTYKUŁ

Jaki kształt ma zdrowie?

Wf i edukacja zdrowotna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Małgorzata Talaga-Duma

Jednym w podstawowych błędów w żywieniu dzieci jest zbyt mała ilość warzyw i owoców w codziennym menu. Okazuje się, że dieta dzieci często jest monotonna, uboga w witaminy, a próby przekonania, że marchewka jest zdrowa, okazują się nieskuteczne. Jak zmienić tę sytuację? Jak przekonać dzieci do jedzenia na co dzień zalecanych przez Instytut Żywności i Żywienia 5 porcji warzyw i owoców?

Czytaj dalej

Do pobrania

Tym razem prezentujemy scenariusz zajęć, które łączą wiedzę, zabawę i wspólne gotowanie. Głównymi bohaterami są owoce i warzywa. Mamy nadzieję, że nasz „Koktajl Mocy” rozbudzi apetyty dzieci do odkrywania kolejnych zdrowych smaków!

 

Jaki kształt ma zdrowie?

Cele główne

  • kształtowanie nawyku jedzenia warzyw i owoców
  • rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia

Metody pracy

  • zabawowa
  • dyskusja
  • praktyczne działania

Środki dydaktyczne

  • wiersz S. Karaszewskiego Witaminowe abecadło
  • worek nieprzeźroczysty
  • ilustracje owoców, warzyw i narządów ludzkich
  • owoce: winogrono (najlepiej czerwone o ciemnofioletowej barwie)
  • warzywa: rzodkiewka, marchew, cebula, pomidor, seler zielony (naciowy), fasola (nasiona)
  • orzechy włoskie, imbir

Cele szczegółowe

Uczeń:

  • rozumie koni...