ARTYKUŁ

Raz, dwa, trzy, zimowym logopedą możesz być i Ty! Zimowe wyścigi

Edukacja polonistyczna
Klasa I
4-5-latki
6-latki
Ada Chmielewska
Kasia Kamińska

Bez względu na to według jakiego podręcznika pracujemy na naszych zajęciach, na pewno wkrótce możemy spodziewać się tematu zimy i śniegu. Przewodniki metodyczne zaproponują nam szczegółowy plan przebiegu każdej lekcji, a my dziś proponujemy uniwersalne ćwiczenia edukacyjno-logopedyczne wokół zimowej tematyki. Dbając o holistyczny rozwój naszych uczniów, warto pamiętać o regularnym wplataniu tego typu aktywności do naszych zajęć!

Czytaj dalej

Materiały: słomki, papierowe talerzyki, wata, odtwarzacz muzyki.

Zaangażuj dzieci w przygotowania do zabawy – niech porwą watę na kulki o średnicy ok. 1 cm (nie mniejsze, aby zminimalizować ryzyko przypadkowego połknięcia). Następnie każde dziecko dostaje słomkę i papierowy talerzyk lub torebkę strunową (do tego ćwiczenia możesz wykorzystać materiały z poprzedniej zabawy). Waciane kulki leżą na środku ławki. Dzieci pracują w parach, a ich zadaniem jest zebrać jak najwięcej kulek do swojej torebki lub na talerzyk, ale – uwaga! – mogą transportować je jedynie za pomocą słomki, wciągając powietrze, przyciągając watę i przenosząc ją w wybrane miejsce na wdechu. Zabawa trwa, dopóki nie skończy się muzyka. Do tego ćwiczenia proponujemy „Zimę” z „Czterech pór roku” Vivaldiego lub piosenkę z tekstem Marii Konopnickiej „Zima zła”. Wygrywa ten uczeń z pary, który zgromadzi najwięcej kulek z waty w swoim woreczku.

KOMENTARZ EKSPERTA

Zabawa rozwijająca małą motorykę, koncentrację, wrażenia sensoryczne – wyostrza zmysł dotyku. Dodatkowo jest to świetne...