ARTYKUŁ

Chiny – fascynujący azjatycki kraj

Edukacja społeczna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
Marta Ratajczak

Alfabet chiński, jedzenie pałeczkami, wachlarz, Wielki Mur Chiński czy plantacje ryżu to tylko nieliczne znaki rozpoznawcze kolejnego kraju, którego kulturę proponujemy przybliżyć dzieciom w ramach zajęć. W kolejną podróż wybierzmy się do Chin. Państwo to zachwyca wyjątkowymi zwyczajami, ciekawą historią oraz bogatą, niezwykłą kulturą. Tutaj nie będziecie się nudzić. Uwzględniając wyżej wymienione aspekty, można zorganizować zajęcia plastyczne, muzyczne, matematyczne, geograficzne.

Czytaj dalej

Do pobrania

1. List od Lin Likun

Przed rozpoczęciem zajęć nauczyciel powinien przygotować karton – paczkę od Lin Likun, dziewczynki pochodzącej z Chin. W kartonie tym umieszcza przedmioty, które kojarzą się z Chinami, np. pałeczki do jedzenia ryżu, wachlarz, zapisany wyraz w języku chińskim. Nauczyciel lub jedno z dzieci czyta list od Lin Likun. Po jego wysłuchaniu nauczyciel zadaje dzieciom pytanie: jaki kraj będą zwiedzać?

2. Nasze skojarzenia

Dzieci siedzą w kole na dywanie. Nauczyciel prosi dzieci o podanie skojarzeń związanych z Chinami. Nauczyciel lub wyznaczone wcześniej dziecko zapisują skojarzenia uczniów.

3. Ciekawostki

Pomoce: pocięte na kawałki ciekawostki na temat Chin zapisane na kartkach A4, odtwarzacz CD, muzyka chińska.

Nauczyciel przygotowuje kilkanaście ciekawostek dotyczących Chin. Każdą z ciekawostek zapisuje na kolorowej kartce i przecina na kilka części. Każde z dzieci wybiera jeden z pociętych fragmentów. Uczniowie chodzą i wymieniają się karteczkami w rytm muzyki. Kiedy muzyka cichnie, dobierają się w grupy/...