ARTYKUŁ

Porozmawiajmy o emocjach

Pomoc psychologiczna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
Joanna Krzemińska

Trudno jest rozmawiać o uczuciach. Sprawa jest tym bardziej skomplikowana, im młodsze są dzieci. Proponujemy kilka aktywności, które pomogą dzieciom rozpoznawać własne stany emocjonalne i nastroje. Do materiału dodajemy kostkę emocji, którą można wykorzystać podczas zajęć.

 

Czytaj dalej

Do pobrania

Krok pierwszy

Na tekturowych kartonikach zapiszcie pytania/stwierdzenia typu:

  •  Sprawia mi radość…
  •  Uśmiecham się, gdy…
  •  Lubię, kiedy…
  •  Najchętniej spędzam czas…
  •  Jakie wydarzenie sprawiło mi radość?
  •  Czuję się dobrze, gdy…
  •  Kiedy ostatnio się uśmiechałam/uśmiechałem?
  •  Co sprawia, że głośno się śmieję?

W przypadku młodszych dzieci warto przygotować „kostkę emocji” – na sześcianie przytwierdźcie emotki (ich znaczenie należy omówić przed rozpoczęciem zabawy).

Krok drugi

Rozpoczynając nowy tydzień, zaproście uczniów do kręgu. Ich zadaniem jest wylosowanie kartonika z przygotowanymi przez was pytaniami/stwierdzeniami (lub rzucenie „kostką emocji”) i opowiedzenie o zdarzeniu wprawiającym je w określony nastrój. Runda kończy się, gdy każdy uczeń się wypowie.

Krok trzeci

Gdy podopieczni przywykną do formy i nauczą się opowiadać o tym, co sprawia im radość, warto włączyć również mniej przyje...