ARTYKUŁ

Wiosenne spotkanie z rzeką

Edukacja przyrodnicza
Klasa III
Joanna Winiecka-Nowak

Niestety, kapryśna marcowa i kwietniowa pogoda często uniemożliwia zajęcia terenowe. Ulewy i roztopy nie staną jednak na drodze naszej grupie odkrywców. Pozostając w szkole, wyruszcie z biegiem rzeki od tekturowego źródła i wiatru halnego z suszarki, ku namalowanemu na makiecie ujściu. Podczas tych zajęć uczniowie pogłębią znajomość stanów pogodowych i dowiedzą się, jak wpływają one na ekosystemy wodne. Możecie również podjąć temat ochrony środowiska przy okazji Dnia Ziemi i zbudować według instrukcji minioczyszczalnię ścieków.

Czytaj dalej

Do pobrania

.

Przypatrując się przyrodzie, zwróćmy uwagę na to, że jest ona naszym skarbem. Otrzymaliśmy go od starszych pokoleń i powinniśmy go zwrócić naszym następcom w stanie nienaruszonym. Niestety, wystarczy rozejrzeć się dookoła, by dostrzec śmieci, dym unoszący się z kominów i rur wydechowych samochodów. Jeszcze gorszy przekaz trafi a do nas z mediów. Kolejne badania potwierdzają postępujące topnienie lodowców, powiększanie się wyspy śmieci na Pacyfi ku, powodzie, susze i pożary trawiące już znaczne części kontynentów. To już ostatni moment nato, by działać. A my, jako nauczyciele, możemy nauczyć dzieci, jak żyć w zgodzie z naturą. Wykorzystajmy to teraz, na przykład podczas zbliżającego się Dnia Ziemi (22 kwietnia). Może urządzimy wspólnie akcję informacyjną dla całej szkoły, zasadzimy przyjazne dla owadów krzewy w ogrodzie lub postaramy się o pojemniki do zbiórki selektywnej do naszej sali? Możliwości jest tak wiele, że starczy nam programu na obchody całego Miesiąca Ziemi. Zanim to jednak nastąpi, czeka nas jeszcze jedna przyrodnicza okazja do świętowania. 22 marca obchodzony jest Dzień Wody. Czy to p...