ARTYKUŁ

Aplikacje, które warto znać

Edukacja informatyczna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Wioletta Matusiak

Coraz częściej w polskich szkołach w klasach I–III na lekcjach pojawiają się tablety, a nauczyciele oswajają się z kolejnymi ciekawymi aplikacjami. Zmienia się polski uczeń i zmienia się szkoła, która coraz częściej wykorzystuje nowoczesne narzędzia TIK. Prezentujemy kilka przydatnych narzędzi.

Czytaj dalej

Tematyka przygotowanych animacji jest bliska zagadnieniom z podstawy programowej w klasach I–III i obejmuje: życie na farmie, morska głębina, pory roku, przyjaciele, wakacje, woda, Afryka, teatr. To oczywiście tylko gotowe propozycje. Sądzę, że Scratch junior to narzędzie, które można wykorzystać przy każdym temacie lekcji. W trybie edycji, czyli tworzenia animacji, mamy możliwość wyboru postaci z biblioteki postaci. Są to tak zwane duszki. Znajdziemy tam gotowe grafi ki z postaciami takimi jak: zwierzęta gospodarskie, afrykańskie, morskie czy nawet żyjące w Arktyce. Jest cała masa postaci, np. dzieci, dorosłych. Atrakcją może być możliwość edycji postaci i umieszczenie swojej twarzy w wybranej postaci. I tak na przykład możemy szybko stać się kowbojem z Dzikiego Zachodu lub astronautą czy nurkiem. Dalej w bibliotece mamy rośliny, planety i zjawiska atmosferyczne, budynki, przedmioty codziennego użytku i pojazdy. Jest naprawdę sporo możliwości do tworzenia i kreowania nowych światów. Po wybraniu duszka – poprzez dotknięcie ikony – możemy go przenieść do naszej powstającej animacji. Możemy go również edytować (jeśli nam się nie spodoba). W g...