ARTYKUŁ

Integracyjne zabawy ruchowe

Wf i edukacja zdrowotna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Marta Wolińska

W pierwszym półroczu roku szkolnego przydadzą się pomysły na zintegrowanie grupy, dlatego podpowiadamy, jakie zabawy doskonale się sprawdzą. Opisujemy mniej i bardziej dynamiczne, można wybrać tylko te, które pasują do waszych grup. Pamiętajcie, że wszystkie można dowolnie modyfikować.  Zapotrzebowanie na sprzęt jest znikome, dlatego z powodzeniem może wykorzystać je każdy nauczyciel.

Czytaj dalej

Ustawienie: Uczniowie stoją na obwodzie koła. Wybieramy chętnego berka lub wyznaczamy jedną osobę, która staje w środku.

Sprzęt: Miejsca, na których mają stać dzieci, możemy wyznaczyć za pomocą grzybków lub narysować je kredą.

Przebieg zabawy: Wyznaczamy osobę, która rozpocznie zabawę i jako pierwsza wypowie imię innego dziecka. Berek musi jak najszybciej zorientować się, gdzie jest dziecko o tym imieniu, dobiec do niego i dotknąć je. Osoba, która usłyszała swoje imię, może uchronić się przed złapaniem, wypowiadając jak najszybciej kolejne imię. Oczywiście musi zdążyć przed dotknięciem berka. Wówczas goniący próbuje złapać następną osobę. Jeśli mu się uda, następuje zamiana miejsc, osoba „zberkowana” wchodzi do środka i zabawa toczy się dalej. Modyfikacją może być dodatnie przymiotnika do wypowiadanego imienia, np.: miły Tomek, wysoka Ania, ładna Kasia itd. Kto nie doda miłego określenia przed wypowiedzeniem imienia innej osoby, musi zamienić się z berkiem.

 

ZWARTY SZEREG

Idealne zadanie dla małych dzieci i ty...