ARTYKUŁ

Budowanie wewnętrznej siły

Pomoc psychologiczna
Klasa III
Katarzyna Skolimowska

Większość ludzi zaczyna realizację jakiegoś celu, ale tylko nieliczni potrafią wytrwać w postanowieniu. Dlaczego? Bo często na zewnątrz szukamy potwierdzenia naszej wartości. Gdy tego nie otrzymamy, rezygnujemy. Im młodsze pokolenia, tym większa jest tendencja oceniania innych przez pryzmat posiadania rzeczy materialnych, a nie wypracowanych cech charakteru czy umiejętności. Proponujemy scenariusz zajęć dla trzecioklasistów „Zbuduj swoją wewnętrzną siłę”, dzięki którym uczeń zbuduje przekonanie, że jego największą wartością jest jego wewnętrzna siła.

Czytaj dalej

Do pobrania

Zbuduj swoją wewnętrzną siłę

Scenariusz zajęć

Grupa docelowa: uczniowie klas III

Czas trwania: 45 min

Cel ogólny:

Uczeń buduje przekonanie, że jego największą wartością jest jego wewnętrzna siła.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  •  przekonuje się, że stan posiadania nie decyduje o naszej wartości,
  •  zastanawia się nad tym, jakie jest jego wewnętrzne piękno,
  •  nazywa wszystko, za co jest wdzięczny w swoim życiu.

Formy i metody pracy: indywidualna, zbiorowa.

Środki dydaktyczne: śmieszny strój dla siebie (np. jakiś fartuch, podomka, wyciągnięty sweter, dziurawe spodnie), duże lustro, laptop, głośniki, dla każdego ucznia: mata lub jakieś miejsce do leżenia, mała karteczka, prostokąt wielkości klatki piersiowej z papieru samoprzylepnego i czarny, niezmazywalny fl amaster, kartka A4.

Przebieg

1.Nauczyciel przychodzi na lekcję ubrany nietypowo, niestarannie, nieschludnie (np. w fartuchu, podomce, wy...