ARTYKUŁ

Nie marnujemy jedzenia!

Edukacja przyrodnicza
Klasa I
Klasa II
Klasa III
Żaneta Michalak

16 października obchodzimy Światowy Dzień Żywności i Walki z Głodem, którego celem jest pogłębianie świadomości na temat globalnych problemów żywnościowych i wzmocnienie poczucia solidarności w walce z głodem i niedożywieniem. Warto z tej okazji przeprowadzić zajęcia poświęcone niemarnowaniu żywności. Publikujemy scenariusz zajęć, które wprowadzą uczniów w tematykę i zwiększą świadomość co do wielkości problemu. Ponadto przeprowadzenie zajęć na ten temat wskaże dzieciom rozwiązania przyczyniające się do redukcji problemu marnowania żywności, które sami mogą wprowadzić lub zasugerować opiekunom.

Czytaj dalej

Do pobrania

Dane są zatrważające, a że przykład idzie z góry, to kto, jeśli nie szkoła i rodzice pokażą najmłodszym, jak postępować z żywnością? Marnowanie żywności ma przecież wiele konsekwencji na różnych płaszczyznach – kwestie ekonomiczne, problem zanieczyszczenia środowiska, a także jest to zagadnienie etyczne – w Polsce 1/3 populacji wyrzuca żywność, a na świecie głód dotyka 10% dzieci poniżej 5. roku życia w krajach rozwijających się! Nie mówiąc o niedożywieniu, które dotyka 27% dzieci niemających jeszcze 5 lat. 16 października obchodzimy Światowy Dzień Żywności i Walki z Głodem, którego celem jest pogłębianie świadomości opinii publicznej na temat globalnych problemów żywnościowych i wzmocnienie poczucia solidarności w walce z głodem i niedożywieniem. Dzieci są najbardziej zagrożoną grupą, jeśli chodzi o problem marnowania jedzenia, ponieważ są w dużej mierze zależne od swoich opiekunów – same nie są w stanie zadbać ani o siebie, ani o jedzenie. Jednak wprowadzenie ich w tę tematykę zwiększy świadomość co do wielkości problemu. Ponadto przeprowadzenie zajęć na ten temat wskaże im rozwiązania przyczyniające się...