ARTYKUŁ

Maty edukacyjne do kodowania

Edukacja informatyczna
Klasa I
Klasa II
4-5-latki
Klasa III
6-latki
Wioletta Matusiak

Rozwijanie umiejętności programistycznych w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym to przede wszystkim budowanie podstawowych umiejętności niezbędnych do programowania, a nie samo programowanie z użyciem tekstowego kodu. To samodzielne lub zespołowe analizowanie i rozwiązywanie problemów, a nie teoria lub definicje oraz wyciąganie wniosków z błędów, a nie gotowe rozwiązania. Zapraszamy do przyjrzenia się pomocy dydaktycznej, która rozwija kreatywność i samodzielność uczniów oraz ich kompetencje cyfrowe.

Czytaj dalej

W jaki sposób uczyć?

  •  przez zabawę – w ruchu i działaniu,
  •  konkretnie – w zakresie języka, obrazu, dźwięku i fabuły,
  •  na dywanie – za pomocą zadań i gier w wymiarze całej klasy,
  •  w realnej przestrzeni – bez tabletu i komputera, oswajajmy uczniów z tablicą multimedialną i sterowaniem przez ruch.

Z pomocą nauczycielowi przychodzi mata edukacyjna do kodowania, uniwersalne narzędzie do zastosowania w przedszkolach oraz klasach I–III. Dzięki macie nauczyciel może:

  •  układać opowiadania twórcze, czyli wpływać na rozwój kreatywności,
  •  ćwiczyć pamięć, koncentrację, spostrzeganie,
  •  układać sudoku,
  •  ćwiczyć liczenie,
  •  rozwijać umiejętność rozwiązywania problemów, myślenia logicznego, analitycznego, przyczynowo- -skutkowego,
  •  ćwiczyć orientację w kierunkach,
  •  ćwiczyć analizę i syntezę literową,
  •  uczyć cierpliwości, logiki i strategii działania.

Czym jest mata edukacyjna?

Mata...