ARTYKUŁ

Kolorowy zawrót głowy

Język obcy
Klasa I
6-latki
Kaja Klauzińska

Co się stanie, kiedy ukradniemy największemu czarownikowi w Krainie Kolorów jego ulubione ciasto z wiśniami? Gdybyśmy wiedzieli, ile trzeba będzie się napracować, na pewno podpowiedzielibyśmy Gideonowi, że nie warto być takim łasuchem. Ale zaraz... Kim jest Gideon? Dlaczego zjadł wiśniowe ciasto? Co ma z tym wszystkim wspólnego czarnoksiężnik i kolory? I najważniejsze: czego możemy nauczyć się na lekcji dzięki tej historii? Zapraszamy do Krainy Kolorów.

Czytaj dalej

Do pobrania

Scenariusz zajęć

Czas trwania: 45 minut

Formy i metody pracy: naturalna, audiolingwalna, audiowizualna, gry i zabawy językowe

Cele operacyjne:

Uczniowie:

  •  rozpoznają i nazywają kolory,
  •  poznają słownictwo związane z częściami ciała,
  •  ćwiczą umiejętność mówienia i czytania,
  •  potrafią wykorzystać poznane słownictwo w prostych zdaniach,
  •  rozumieją proste polecenia w języku angielskim.

Środki dydaktyczne:

  •  techniczny papier kolorowy, format A3,
  •  kolorowe flamastry,
  •  karta pracy z potworem Gideonem (po jednej dla każdego ucznia, patrz strona 59),
  •  karty z kolorowymi skarpetkami (wydrukowane dwukrotnie, patrz strona 60),
  •  karta z ogonem jaszczurki (trzy sztuki, patrz strona 59),
  •  papierowe talerzyki (8 sztuk),
  •  miotła (może być zwykła lub wykonana z papieru),
  •  długopis UV (opcjonalnie).

Przebieg

Rozpoc...