ARTYKUŁ

Puchatkowe gry ruchowe cz. I Kubusiowe szyfrowanki

Edukacja plastyczna
Klasa I
Klasa II
4-5-latki
Klasa III
6-latki
Monika Sobkowiak

18 stycznia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka. Tym razem, ten znany wszystkim bohater, wraz z grupą przyjaciół ze Stumilowego Lasu, stał się inspiracją do aktywizujących zabaw ruchowych. Proponowane działania przyniosą korzyści nie tylko dla rozwoju ruchowego najmłodszych, ale pozwolą rozwijać wiele innych funkcji, dostarczając przy tym mnóstwo zabawy!

Czytaj dalej

Do pobrania

Czas rozpocząć zajęcia. Przedstawmy więc naszych bohaterów! Jak? Możemy ich wymienić – w końcu z dużym prawdopodobieństwem większość dzieci przynajmniej niektórych z nich już poznała. Możemy też ułożyć puzzle, które po przygotowaniu zaprezentują Kubusia i jego przyjaciół. Możemy też porzucić ławki i pobudzić do działania nawet najbardziej zamyślonych uczestników. Jak? W ruchu!

Czego potrzebujemy?
Do przeprowadzenia zabawy potrzebne są figury geometryczne użyte w szyfrze, szyfr (zakodowane litery) oraz hasła, kartka (dla każdej grupy) i ołówek (dla każdej grupy). Chcąc utrwalać poznawane figury, warto zawrzeć w szyfrowankach poznawane kształty.

Jak przygotować się do zabawy?
Do przeprowadzenia zabawy potrzebujemy minimum dwóch grup. Bez szkody dla zabawy może ich być więcej.

Nie daj sie rutynie! – alternatywny podział na grupy

By ułatwić sobie podział na grupy i uniknąć nieciekawego odliczania, można zaproponować alternatywny sposób na podział. Dla przykładu, chcąc podzielić dzieci na trzy grup...