ARTYKUŁ

Powtórkowe zabawy ruchowe

Wf i edukacja zdrowotna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Marta Wolińska

Najlepszym sposobem na naukę jest działanie. W pierwszym etapie nauczania dzieci uwielbiają się ruszać, chętnie biorą udział w grach i zabawach, zazwyczaj wzbudzają one w nich pozytywne emocje. Jednym słowem, mamy idealne warunki do powtórzenia materiału z lekcji w klasie. Dzieciaki będą zadowolone, a my uzyskamy pożądany efekt. Zapoznajcie się z propozycjami zabaw i dostosujcie je indywidualnie do swoich potrzeb.

Czytaj dalej

Przechodząc od razu do praktyki (bo teorię przerobiliście już ze swoimi uczniami w ławkach), zapoznajcie się z poniższymi propozycjami zabaw i dostosujcie je indywidualnie do swoich potrzeb. Zagadnienia z przyrody możecie zamienić na matematykę, propozycja z języka angielskiego świetnie sprawdzi się również na języku polskim. Zmieniajcie, modyfikujcie, bawcie się razem z uczniami.

Ćwiczymy rozróżnianie kolorów

Zabawa: berek w parach
Jak grać: dzieci dobierają się w pary, nie wolno się rozłączyć; wyznaczamy jedną dwójkę lub więcej jako goniących; po złapaniu następuje przekazanie szarfy i zmiana berka; modyfikacja – rozdajemy dzieciom kolorowe szarfy, w pewnym momencie nauczyciel daje sygnał i dzieci muszą dobrać się w pary tego samego koloru, innego koloru, ostatnie dwie pary stają się berkami.

Ćwiczymy matematykę
– dzielenie przez 2, dodawanie, liczby parzyste

Zabawa: czwarty berek dzieli
Jak grać: wyznaczamy jedną osobę, która rozpocznie zabawę; gdy berek złapie pierws...