ARTYKUŁ

Gniotki, glutki i slime – gadżet czy niezbędna pomoc dydaktyczna w twojej klasie?

Edukacja plastyczna
Klasa I
Klasa II
4-5-latki
Klasa III
6-latki
Ada Chmielewska
Kasia Kamińska

Odwiedzając sklepy z pomocami edukacyjno-dydaktycznymi można trafić na kolorowe, przyciągające uwagę zabawki, takie jak gniotki, żelki, glutki, piaski kinestetyczne itp. Do czego służą? Czy są potrzebne i faktycznie pomagają dzieciom się rozwijać, czy może to tylko zbędne gadżety, na które szkoda czasu i pieniędzy? Ada Chmielewska, lektor angielskiego dla dzieci i psycholog, wypytuje o rady swoją mamę, Kasię Kamińską, neurologopedę i pedagoga z 25-letnim doświadczeniem w pracy.

Czytaj dalej

Do pobrania

Ada: Przygotowując swój warsztat pracy przed nowym rokiem szkolnym, odwiedziłam sklepy z pomocami edukacyjno-dydaktycznymi i trafiłam na kolorowe, przyciągające uwagę zabawki typu gniotki, żelki, glutki, piaski kinestetyczne itp. Czy mogłabyś mi doradzić – po co są te zabawki? Czy są potrzebne i faktycznie przysłużą się rozwojowi dzieci, czy może to tylko zbędne gadżety i szkoda poświęcać na nie czas i pieniądze?

Kasia: Jak najbardziej zachęcam do posiadania tego rodzaju zabawek w swoich zasobach pomocy i wykorzystywanie ich wręcz na każdych zajęciach. Wybór i dostępność na rynku, jak sama zauważyłaś, jest ogromny, ale należy kierować się przede wszystkim zasadami bezpieczeństwa. Sprawdź atesty pod względem toksyczności, możliwości połknięcia, uszkodzenia i zabrudzenia się przez dziecko.

Ada: Bezpiecznym rozwiązaniem na miarę każdego kreatywnego nauczyciela będzie wykonanie takich zabawek własnoręcznie, oczywiście z pomocą dzieci. Dzięki temu możemy w pełni kontrolować skład pomocy, które będziemy potem wykorzystywać podczas zajęć. Możemy też wziąć pod uwagę alergie konkretnych dzie...