ARTYKUŁ

Mnóstwo zabawy, czyli zupełnie inne wychowanie fizyczne!

Wf i edukacja zdrowotna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Marta Wolińska

Podczas konferencji „Wzmacniacz Nauczanki”, która odbyła się w Poznaniu 15 i 16 marca, wielu nauczycieli z niepokojem i lekkim drżeniem rąk patrzyło na punkt w programie dotyczący zajęć wychowania fizycznego. WF w szkole był przecież taki trudny, nudny a wiele ćwiczeń prawie nie do wykonania. Jak zupełnie inaczej wyglądały twarze osób wychodzących z warsztatów, ile śmiechu i radosnych okrzyków dochodziło zza zamkniętych drzwi – nie da się tego opisać. Dlatego mamy dla Was jeszcze większą dawkę świetnych zabaw, dzięki którym Wasi uczniowie pokochają aktywność fizyczną. I Wy również!

Czytaj dalej

BEREK W KOLE

Propozycja niestandardowego berka, bo mało tu jest biegania. Jedynie osoba w środku musi się „napracować”. Jej zadaniem jest złapanie osoby, której imię zostało wypowiedziane przez innego uczestnika. Najważniejsza jest szybkość reakcji dzieci, zarówno goniących, jak i tych, których imię wymieniono. Warto poprzedzić tę zabawę jakimś motywem integracyjnym skupionym na poznawaniu się uczestników, żeby dzieci miały rozeznanie, jakie imiona występują w grupie. Nawet jeśli pamiętają dane imię, a nie wiedzą komu je przypisać, to dzięki tej zabawie wszystkie wątpliwości zostaną szybko rozwiane.

Ustawienie: Uczniowie stoją na obwodzie koła. Wybieramy chętnego berka lub wyznaczamy jedną osobę, która staje w środku.

Sprzęt: Możemy wyznaczyć miejsca, na których mają stać dzieci, za pomocą grzybków lub narysować je kredą.

Przebieg zabawy: Wyznaczamy osobę, która rozpocznie zabawę i jako pierwsza wypowie imię innego dziecka. Berek musi jak najszybciej zorientować się, gdzie jest dziecko o tym imieniu, dobi...