ARTYKUŁ

Złap Ł-Y-Ż-K-Ę. Gra matematyczna

Edukacja matematyczna
Klasa II
Klasa III
Katarzyna Jargan

Sprawdzanie nowych umiejętności i wiedzy nie musi wiązać się jedynie z klasówką czy też odpowiedzią przy tablicy. Jeśli dodamy do tego cel, którym jest regularne, ale i stopniowe utrwalanie nowo poznanego materiału, otrzymamy grę „Złap Ł-Y-Ż-K-Ę!”. Dzięki niej powtórka materiału z matematyki będzie nie tylko skuteczna, ale i przyjemna dla uczniów. W przygotowaniu artykułu pomogła mi gra planszowa – to niezbity dowód na to, że inspiracji do coraz to nowych form na lekcjach można szukać dosłownie WSZĘDZIE.

Czytaj dalej

Do pobrania

Warianty gry

Wariant 1 – gra podstawowa składająca się z 24 kart, skierowana do uczniów klasy 2 oraz jako wstęp do dalszych poziomów trudności dla klasy 3 Zestaw ćwiczy umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 0–30.

Wariant 1+ rozszerzenie gry podstawowej. Dodatkowe 16 kart do gry podstawowej. Skierowane do klas 2 i 3, ćwiczą dodawanie i odejmowanie od 30 do 50. Karty powinny być zawsze wykorzystywane z zestawem podstawowym – można zwiększyć liczbę rozdawanych kart graczom do 6 sztuk, by przyspieszyć grę.

Wariant 2 – skierowany do uczniów klasy 3, zawiera 50 kart z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 0–100. W grze można zwiększyć liczbę graczy w zespole nawet do 10 przy rozdaniu po 4 karty lub utrzymać zespoły 6-osobowe i zwiększyć liczbę rozdawanych kart z 4 do 6–7 kart.

Wariant 3 – dla uczniów klasy 3 i 4, zawiera 24 karty. Przybliża zagadnienie ułamków o równej wartości. Gra dla 3–5 osób – rozdajemy po 4 karty.

 

Jak przygotować grę?<...