ARTYKUŁ

Zimowy spacer sensoryczny

Wf i edukacja zdrowotna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Natalia Adamczyk

Z Nowym Rokiem -– nowym krokiem! A skoro o chodzeniu mowa, to zapraszam was na… spacer! Tylko chwileczkę: jak nie nudzić się zimą, gdy śniegu brak, a dookoła wszystko jest szare i nieciekawe?

Czytaj dalej

Do pobrania

Dlaczego naprawdę warto przeprowadzić ten spacer?

Zanim przejdziemy do szczegółów, jeszcze słówko refleksji o spacerach i sensoryce, gdyż te dwa obszary wydają się dla siebie stworzone! Wyjście na zewnątrz to wspaniała okazja do tego, by uświadomić dzieciom. że uruchamiają się wtedy wszystkie zmysły. Mamy doskonałą okazję połączyć naukę z tym, co na spacerze najprzyjemniejsze i najważniejsze – swobodą, jaką daje wyjście na zewnątrz oraz naturalną ciekawością świata, którą dysponuje każdy nasz podopieczny. Spacer to także aktywność, w której możemy połączyć wiele celów jednocześnie. Ruch na powietrzu, praca w grupach lub indywidualna, obserwacje przyrodnicze, rozwój zdolności poznawczych – wszystko to ma wspólny mianownik, który najkrócej określić można jako DOŚWIADCZANIE. A – jak wiadomo – doświadczanie to najskuteczniejsza metoda uczenia się, więc warto jak najczęściej ją stosować. Aby temu zapobiec, wystarczy poćwiczyć z dziećmi prostą, ale niezbędną rzecz, która czasem umyka w morzu sensorycznych atrakcji: umiejętność selekcji i interpretacji bodźca...