ARTYKUŁ

Zakręcone choinki, czyli matematyczny twister

Edukacja matematyczna
Klasa I
Klasa II
Klasa III
6-latki
Marta Ratajczak

W tym artykule znajdziesz:

  • Pomysł na atrakcyjne i aktywne przyswojenie informacji o podstawowych figurach geometrycznych
  • Przepis na wykonanie figurowego twistera w formie gry na dywanie.
  • Gotowe zadania z treścią, które zamienią grę w zabawę związaną z Bożym Narodzeniem.

Czytaj dalej

Geometria jest niezwykle atrakcyjną dziedziną matematyki, bardzo lubianą przez najmłodszych uczniów. Już niemowlak uczy się rozpoznawać przedmioty, badając ich kształt i zauważając wzajemne położenie w przestrzeni. Jednakże kształtowanie pojęć geometrycznych odbywa się na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym, kiedy dziecko spotyka się w wybranymi zagadnieniami i pojęciami matematycznymi. Zadaniem nauczyciela jest wówczas stwarzanie odpowiednich warunków oraz pokierowanie aktywnością uczniów w taki sposób, aby ułatwić im rozumienie abstrakcyjnych pojęć matematycznych, w tym geometrycznych, i powiązać je z codziennym życiem. W świat geometrii wprowadzamy dzieci m.in. poprzez zapoznanie ich z podstawowymi figurami geometrycznymi oraz ich właściwościami. Na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym najlepsze rezultaty osiągniemy, jeśli nauka będzie zabawą, dlatego zachęcam, aby jak najczęściej korzystać z aktywnych metod nauczania w edukacji matematycznej. Jednym z takich sposobów jest gra „Matematyczny twister”. Jest to niezwykle atrakcyjna i bardzo lubiana przez dzieci zabawa, na którą czekają z nieukrywanym podekscytowan...